Nature Lover

Nature Lover

Tuesday 21 June 2011

Bukit Tabur

Last few week pi bukit tabur, gersang punya pasai walau pun tak penah pi. Main redah je, tapi persediaan still ada. Aku baca few blog dan make some research about that hill. Dan most important how to go there..haha maklumlah 1st time nak pi. Awal2 melalau jugalah. Nasib mulut ringan nak tanya org kalau tak pusing blk shah alam sambung tidor.
Dalam around 9.30 start trekking with my 2 friends, all of us 1st time trekking here, even ada yg 1st time panjat bukit. Lantak koranglah janji jangan sampai half way nak pusing blk cukuplah..tak pasai2 kaki aku melayang. hahaha..But semua enjoy with the trek dan scenery memang cantik. Lepas gian tak panjat bukit almost 1 year. Aduih....lega.

 Pada aku, hiking ni size doesn't matter,  most important semangat dan minat. Kalau dua2 ni combine semua boleh buat. Back to Bukit Tabur, awal2 lagi agak gerun, maklumlah kena jaga 2 org lagi. Muka tunjuklah happy dan semangat tapi sebenarnya gerun gak, lagi2 dgn 2 amateur guys yang mengharap agar aku boleh support depa sampai atas. Tapi dgn muka macho dan control ayu kadang2 aku gagahkan jugaklah. Yang penting semua boleh sampai dgn selamat dan balik rumah tanpa cedera.


Alhamdullilah sampai gaklah....aminnnnnnnn. Sempatlah landing2 dulu sebelum gerak turun...So next week pi mana lagi?....sure aku panjat lagi.........

View dari atas bukit
Lumut

No comments:

Post a Comment